Riktiga vänner

Hur är en riktig vän egentligen?
Är det en som håller med om allting även fast personen inte tycker så?
Eller är det en person som påpekar fel och försöker hjälpa dig?

Ibland undrar man om det verkligen finns riktiga vänner.
Vänner som verkligen bryr sig om vad du har gjort den senaste veckan.
Hur du mår och acceptera vad du vill göra med ditt liv även fast dom kanske inte tycker likadant.

Kärlek då?
Måste man verkligen ha någon att älska?
Kan man klara inte sig själv och leva på kärleken från familj och vänner och ändå vara lycklig?

Jag vill få ut så mycket som möjligt av mitt liv.
Kärleken kan komma senare.
Ärligt talat så bryr jag mig inte speciellt mycket om kärlek längre.
Jag kanske är immun mot att bli kär?

Om man tänker på en person från den dagen han åkte,
undrar vad han gör just nu, vad han har på sig.
Man får en klump i magen. En klump av saknad.
Är det kärlek?
Eller är det bara en desperat längtan efter en kär  vän?

Vem vet?

Idag har jag iallafall lärt mig att vissa personen inte är som man trodde dom var.. .

Piiizz!