Tjuvlyssnat.se

Barnet: Men jag viiill ha godis mamma! Viiill!!
Mamman: Om inte du är tyst nu så dör Björne!
Barnet blir mycket tyst.



Pendeltåget är smockfullt i eftermiddagstrafiken. Strax innan Rotebro stannar det och en ur personalen tar till orda i högtalarna.
Högtalarröst 1: Det står ett tåg på samma spår som vi en bit längre fram. Och det är på väg hitåt. Så det är en form av chicken race det här. Får se vem som vinner?
Det sprakar till när han bryter ?sändningen? och en ny röst hörs i högtalarna.
Högtalarröst 2: DET ÄR ABSOLUT INGEN FARA! Vi kommer snart att fortsätta mot Upplands Väsby. Mot Upplands Väsby. Tåget går mot Upplands Väsby.



Propert klädd man ~20 har pratat i telefon i ca 10 min. Plötsligt börjar han klappa lite på fickorna som om han letar efter något. Han ser snart mer och mer panikslagen ut.
Mannen (i luren): Vänta ett tag.
Mannen (högt, till övriga passagerare): Vart är min mobil?! Har någon sett min mobil?! Hjälp mig hitta den, snälla!
Mannen börjar krypa runt på golvet, medan övriga passagerare betraktar honom med allt större skepsis. Efter en liten stund rycker han till, tittar på luren i handen och för den mot örat.
Mannen (i luren): Ja, hallå igen. Det var inget.



En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.

Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.
#1 - Natalie

Härmis ;)

#2 - Maritha

Hahaha, den där med Björne var bäst :D