Jul naglar - step by step

Tänkte lägga upp mina nya julnaglar, step by step.
Denna gången limmade jag på lösnaglarna innan jag målade dom.


Började med att fila lösnaglarna och fila ner kanterana för mer naturligt resultat innan jag limmade på dom.
Efter jag limmat klippte jag av dom i den storlek jag ville ha och filade sedan lite mer + torkade av dammet.


Därefter målade jag en "grundfärg" för att få mer naturligare resultat + slippa synliga lim/luft bubblor.


Sedan målade jag vita tippar. Inte helt rakt då det är sjukt svårt (för mig) att måla när ena handen håller
på torka och dessutom bara ha en hand tillgänglig och inget att stötta handen mot. Blev helt ok dock.


Efter det la jag på vitt/ irisfärgat glitter på tipparna och målade genomskinligt lack över.
Efter det satte jag lite röda stenar längst kanten och la lite mer lack runt stenarna för bättre hållbarhet.

Glittret ser rätt tråkigt och gult ut på bilden är dock inte så gult irl och glittrar 1000 x mer.
Sen ska jag ta bort det jag kladdat runt + fila lite på topparna, sen är dom helt klara! :)

#1 - Erika

Du finns inte med på den listan tösen.



Jag orkar bara inte med situationen mera..

#2 - Wysteriia

jättefint :D



Jag har dock tänkt på en sak! när du tar av naglarna, hur gör du då?

#3 - Tess [Stylish Butterfly]

Blev ju super fint.



God Jul.

#4 - - Alexandra!

Guu, så fina de blev! Du ska verkligen vara supernöjd med dem! :D



GOD JUL PÅ DIG MARTINA!

#5 - - Alexandra!

sv: Åh nej, vad hände med din manikyr? :O

#6 - Anonym

god jul!

#7 - mst

GOD JUL! :D

ska vi följa varandras bloggar med bloglovin?

säg till då du har lagt till mig, så lägger jag till dig (;



kram

#8 - Nicole

God jul! :D Hoppas du får en fin dag :)

#9 - Emma

Hoppas du får en trevlig julafton :)

#10 - luckeboi

God jul till alla på blogg.se :)

#11 - Sofie

Tuffa naglar men ett tips..glöm inte att smörja in nagelbanden med olja eller en bra nagelbandskräm :o)