Andra dagen i skolan


Idag hade vi teori/ genomgång i ca 2 timmar. Vi fick lära oss hur vi skulle duka upp sminket och hur det skulle stå på sminkborden för att allt skulle få plats. Sen visade våran lärare hur man blandar en bas + neutralisering + hur man pudrar och lägger mascara. Jag kan ju säga att det var SJUKT mycket att ta in i huvudet. Jag har en tendens att blanda ihop allt i huvudet för att det blir för mycket.

När genomgången var klar fick vi sminka av oss (tvätta bort sminket) för att sedan delas in i två och två och försöka blanda ihop baser och neutralisering själva, utan hjälp av lärare. Vi fick två försök och mitt första gick la sådär haha men mycket bättre på andra försöket. Jag kom ihop med en jättego tjej som har trebarn och är gift (äldst i gruppen) och suupertrevlig! Hon la på mig först och därför spanade jag in allt hon gjorde och vi pratade och disskuterade lite vad hon gjorde och sådär och hon hjälpte mig när jag sminkade henne. Det gick mycket bättre än väntat! Fick fram en jättebra bas! Tyvärr skulle vi ju lägga vitt puder på som tonade ner basen lite så det blev fel färg. Men läraren tyckte att uttoningen på ena sidan var bra + ena ögat. Jag stressade som bara den på ena sidan eftersom vi var tvugna att hålla oss inom en tidsram men jag var nöjd ändå. Vi fick varsin dagkräm idag + en kakelplatta att blanda på.

Efter lektionen fick vi plocka ihop allt och torka av borden och sådär så det blev rent och snyggt. Jag glömde ju tyvärr min digitalkamera idag igen men ska försöka få med den imorgon så jag kan ta någon bild. Vi har ju inte direkt några raster och det är högt tempo så man hinner inte ta så mycket bilder. Träffade iallafall både Magnus E (fotograf på studion som plåtade mina hundar) och Magnus H (som är en gammal kompis och som sminkade Olesya och Angelica på två sessioner, också makeupartist)

Har gjort rent min väska och penslar nu + renskrivit anteckningarna. Det tog sin lilla tid och jag är supertrött. Ska duscha sen hoppa i säng. Slipper ju sminka mig framöver nu eftersom vi inte får ha smink på oss när vi kommer till skolan. Jobbigt läge!!! Jag hoppas jag vänjer mig, annars får jag gå med en nerdragen mössa haha. Well natti!
#1 - niki

fin bloggdesign :)

#2 - Jenni

Halloj! Ville bara säga att din blogg verkar intressant :) är det ok om jag länkar dig från min blogg?

#3 - Sarah

Hej!



Åh va kul det ska bli och följa din resa och se vart det bär av sen =)Vad är planen efter avslutad utbildnin? Kram!

#4 - Amélie

säljer saker på min blogg... kolla in på under kategorin: säljes!

#5 - Nina

Åh, vad jag är avis på dig!

Im greeeeeen! =)

#6 - Jenni

Svar: Japp, det är Tinker :)

#7 - NIKI

:)

#8 - ellen

Hejsan, vilken rolig blogg du har :) Jag har precis gjort en blogg, tänkte fråga om du ville komma och läsa :)?

vill gärna att du tycker till!

Bloggen ; www.hildingellen.blogg.se

#9 - Annonsera.blogg.se

Nu har vi sparkat igång våran roliga köp och sälj sida!

Kom in och fynda, eller lägg ut dina egna annonser helt gratis!

Vi syns där!

#10 - Pernilla

Vilken skola går du på? Verkar askul! =)

#11 - janni

guuud va kul! :o

#12 - Sanna

Åh, det låter jätteroligt tycker jag! :D

#13 - Liindaaah :D

Åh, vad kul att få lära sig om smink osv.. :D

#14 - Madde

Fin blogg du har! :)

#15 - Blue Velvet

Men gud... jag skulle aldrig klarat av att gå till skolan/jobbet utan smink... Speciellt inte om jag måste åka buss... haha. Men det är ju jag i ett nötskal.

#16 - Anonym

Fin blogg du hade iaf, och sjukt fina bilder!

Måste vara kul! :)

#17 - Linda.

Inlääget ovanför vart från mig.

#18 - Julia

haha vilken del syftar du på då?

#19 - Julia

men ni har väll fetsmink oxå? Vi använde fluidbaser idag. de är ju jätte tunna för dags make up. Cover all mix är där imot en fet concealer, den måste läggas först för sen jämnar man ju ut huden med foundation. Skulle man göra tvärs om skulle basen bli mindre snygg om man säger så haha :)

#20 - MiBa

Gud vad kul det verkar vara!Hoppas att det går bra för dig!!



Haha.. bara säga till när jag ska komma ned och blanda lite drinkar åt dig! Men jag tar nog med mig kompendiet som backup ifall jag har glömt någon :P

#21 - Zarah Galore

Det här är så kul att läsa om! :D

Låter som en stressig men kul dag!

Thanx for sharing..!

#22 - thess

Gud vad roligt med en sån kurs, hur går det för dig då? :)