Första veckan avklarad

Nu har jag gått en vecka på utbildningen. Det har gått sååå fort! Vi har två helt underbara lärare och en asskön klass. Idag sminkade jag en tjej som heter Jessica. Går lärde vi ju oss att lägga globskugga vilket är sjukt svårt! Dessutom scattered lips. Idag lärde vi oss att lägga lockskugga, vilket inte var så svårt. Jag fick bra kritik på min makeup. Lite tjock globskugga och kunde lagt lockskuggan längre in, samt lagt fm längre ut men annars var det bra vilket var kul! Här är resultatet.


Sminkning: Bas + puder, fransmarkering, globskugga, dropskugga, mascara, scattered lips och lockskugga
#1 - Isabelle

Tack så mycket :D Gud va kul att du går makeup studion! Lätt bästa skolan tycker jag :)

#2 - Malin

Shit va snyggt och naturligt!

#3 - a l v v s . b l o g g . s e

Hejsan!

Har du haft en bra dag? : )

Kram,

#4 - Mirre

Ohh vad fint sminket var, har alltid funderat på hur man sminkar olika djup i mascaran :) Sådär som du gjort, Vad menar du med fransmarkering??



Vill gärna ha tips hur man sminkar sig typ sådär mvh Mirre

#5 - Janne Wiberg

Jag är iofs ingen expert, men det ser väldigt bra ut.

När du är klar med din utbildning så kanske jag kan använda dina tjänster när jag fotar.:)



Lycka till med skolan!

#6 - Mirre

Ah ok tack

#7 - Wysteriia

Vad duktig du är :D Du kanske vill sminka mig någon gång framöver sen? ;)

#8 - Jillie

Nu kommer jag med en helt orelevant fråga. Är det där hennes riktiga tänder? Eller nej, alltså färgen? De är ju hur vita som helst. Eller är det kanske retuscherat?



/Jillie

#9 - Anna

Vad duktig du är på att fota! Har tittat runt en sväng, jättefint!