Tredje dagen i skolan


Idag var tredje dagen i skolan och man börjar lära känna gruppen lite bättre. Alla är jättetrevliga och läraren är underbar. Idag fick vi lära oss hur man gör fransmarkering, vilket jag inte alls har hört om innan. Väldigt effektivt faktiskt men vääldigt svårt. Vi fick också lära oss att göra en globskuggning samt dropskugga som är skuggningar i en brun nyans på ögonlocket upp i en toning upp mot brynet samt en skugga under halva ögat utåt som en v-form för att förstora ögat. Diskret men snyggt. Jag fick lägga mascara för första gången idag också på någon annan. Jag har ju aldrig sminkat någon innan kursen så detta är första gången. Det är svårare än vad man tror faktisk men det gick väl hyffsat bra tror jag. Jag missade lite streck att jämna ut från basen sen måste jag träna på fransmarkeringen och mascaran men jag tycker basen blev jättebra annars. Rätt färg på första försöket! På bilden ser ni iallafall resultatet på Jessica, som jag sminkade. Det är alltså bas (foundation), neutralisering (concealer), puder, fransmarkering, skuggning (glob och dropskugga) och mascara. Vi skulle lagt läppglans men jag glömde av det för några minuter och sen var det lite sent, men läraren sa att det inte gjorde något. Fick träffa Magnus H's hundvalp (dvärgpinscher) som han har skaffat. Sååå sööt!

Har iallafall gjort rent min sminkväska och allt som var smutsigt och torkat av + renskrivit anteckningarna. Är suupertrött nu så ska snart duscha, borsta tänderna och sen hoppa i sängen. Natti!
#1 - Pernilla

Gud vad kul =)

#2 - Tess · Stylish-B.se

fransmarkeringen har jag inte hört förut. Du får gärna berätta mer om det?

#3 - Jannie

Men herregud vilka vackra ögon du har!! Oj så fina.