Utbildning med I.D - bareMinerals

Idag har vi haft en heldags utbildning med I.D vilket var riktigt kul. Vi har fått veta allt om I.D och allt om mineralsmink, vad det innehåller och vad som är bra och vad som inte ska vara i mineralsmink. Vi har också fått se hela bareMinerals sortiment och alla nyheter samt fått prova massa produkter. Jag blev helt kär i en svart ögonskugga som verkligen var svart. Många svarta ögonskuggor blir ju tyvärr gråa, men denna blev verkligen svart! Jag måste köpa den någongång. Dessutom fick vi goodiebags med varsin foundation som matchade oss och en foundationborste värda flera hundra kronor. En toppendag som också innefattade en lunch med en supergod sallad som jag käkade på Garbos. Mysigt!






#1 - Malin

I.d bojkottade jag när jag fick veta att dom hade vismuth i sina produkter, det kan orsaka klåda hos ganska många med känslig hy, konstigt att dom ens använder det när det finns andra ingredienser som åstadkommer samma lyster, men det är väl för att burkarna ska väga sina gram, vismuth väger en del i förhållande till de dyrare alternativen...

http://www.mineral-makeup-reviews.com/Bismuth-in-Mineral-Makeup.html

#2 - Malin

Jo, jag menade Vismutoxidklorid alltså, jag förkortar det rent slarvigt till vismuth. Och som jag kan läsa mig till på internet är de exakt samma ;)



Söker man på Wikipedia på "Bismuthoxychloride" kommer man automatiskt till en sida där överskriften är Vismuth: oxychloride" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Bismuthoxychloride

Där står det även under användningsområden: "Vismutoxidklorid används ofta inom kosmetika."



Fler länkar:

"vi´smut, metalliskt grundämne, kemiskt tecken Bi, atomnummer 83"

Citat från Nationalencyklopedin: http://www.ne.se/kort/vismut



oxychloride.asp" rel="nofollow">http://www.tikei.se/bismuth_oxychloride.asp



Jag får det till att det är exakt samma pulver iaf. Men jag vill gärna bli överbevisad!!! Eftersom jag gillar i.d och vill kunna använda det. Kan du inte ta reda på vad den kemiska beteckningen på deras Vismutoxidklorid är?



#4 - Marika

Själv har jag nu testat det nya mineral sminket utan kemikalier och som bismuth..Kanon bra grejjer:)

#5 - Isabelle

Fick ni säga till andra om de där med inköpspris? Fick inte vi :) Måste hålla tyst om det.