I år skiter jag i jul

Man läser om alla som springer runt som idioter och letar julklappar osv. I år har jag ringt runt och sagt till mina vänner och familj att jag inte tänker köpa några julklappar och vill inte ha några själv. Dom enda jag har köpt till är mamma och pappa och det är inget märkvärdigt. Är så trött på att julen bara ska handla om att i princip byta pengar. Att man måste överträffa andras julklappar för att inte känna sig dum för att  man köpt för lite eller för billigt. I år skiter jag i det. Jag orkar verkligen inte. Speciellt inte nu när jag är inne i en sjukt jobbig situation och helst av allt bara vill gräva ner mig till nästa år. Det är sjukt påfrestande att stå inför val som man får leva med resten av livet, vare sig man vill eller inte. Men ibland måste man tänka med hjärnan och vara förnuftig. Man kan inte vara själviskt utan måste tänka långsiktigt.

Jag ser inte direkt fram emot julafton. Det enda jag längtar efter är kalle anka och allt mysigt som går på tv. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i julmat. Nej, julklappar och allt det där är för barnen. Det var sjukt kul när man var liten, men känner att jag växt ifrån det. Jag känner bara att den här hysterin med jul är alldeles för överdriven och innebär bara stress och tomma plånböcker. Vad hände med gemenskapen och att umgås med sina nära och kära och bara vara? ...tror det försvann någonstans på vägen. Tur att min familj tänker lite som jag...

Tänker iallafall önska alla en riktigt god jul
#1 - Maggan

Mitt älskade hjärta va stolt jag är över dig..

Älskar dig mest i hela världen..

kram

#2 - mini

håller med, har nada pengar iår med för den delen. så blir tjänter för min del.. klippning å sånt.. mycket bättre..:)



fick ett par strumpor, det enda som jag önskade mig emed hehe..:)



när man blir gammal är det de praktiska sakerna man önskar sig hehe..!



God jul sötnos!!

#3 - sven

Sköt om dig,kramar från Sven o Inger.