Drömmer mig bort...

Jag har länge haft ett drömresemål till Thailand som kanske många har. Jag är inte endast ute efter sol och bad utan är mest intresserad av foto och utflykter. Jag vill besöka tempel, apön, djungeln, znorkling och massa andra utflykter. Jag vill köpa mig ett bugdet undervattenshus till min kamera och ta massor med kort. Thailands vatten är så otroligt vackert och dom vita stränderna ska vi inte tala om. Jag hade lätt kunnat köpa mig en bungalow och bo där på vintern. Hela min kropp hamnar i trans och avkoppling bara av att låta tankarna glida iväg till vita långa stränder med blått vatten och maffiga palmer.

Jag har börjat kolla upp lite vad man ska tänka på när man åker dit och det är sjukt mycket. Mer än jag trodde. Jag har också kollat lite på vad det kostar att bo på hotell och det är riktigt billigt till skillnad från här. Man kan få lyxhotell (för oss) för 150 kr natten med i princip egen lägenhet och stoooor fin dubbelsäng.

Det finns en sida som är en riktigt bra guide om man vill åka till thailand där det står i princip allt och det finns också en uträknare på hur mycket man kommer behöva ha med sig.

Jag har velat åka såååå länge. Det är VERKLIGEN ett drömresemål för mig. Jag har aldrig upplevt något i ens klass med thailand och när jag väl är där så kanske jag inte kommer hem igen haha. Just nu känns det som jag aldrig hade åkt hem...

Det viktigaste för mig att ha med mig är kameran, utrustning och dator. Kommer fotografera 70 % av min tid där. Det är ett måste!

Anyway.... som hotellet här nedan. Det kostar ca 170kr natten. Det finns så mycket billigare hotell men varför inte skämma bort sig extra när det knappt kostar någonting. Vi betalade ca 1500 för hotell en vecka i Spanien och det var rätt sunkigt. För samma pris kan du få bo såhär lyxigt.







Det gäller bara att ha en bra budget där nere så man kan leva och göra utflykter. Jag har redan lagt undan en hel del och fortsätter jag lägga undan så kanske man kan åka nästa vinter. Underbart!

Det svåra är att planera vart man ska åka, vilka sevärdigheter och vilka öar man ska åka till. Phuket eller Bangkok är ett bra förstamål. Att vara borta 2-3 veckor och stanna 2-3 dagar på varje ställe hade varit toppen.

Får fortsätta att drömma tills jag sitter med fötterna nergrävda i sanden...
#1 - linnéa

Man kan komma undan så himla billigt :D Åh shopping är de bästa speciellt för dej som kan ha alla kläder med din kropp ;) Tycker du ska åka dit darling.. Åker själv dit i feb igen :) 3 veckormed massa sol bad åh utflykter, om du ska dit besök buddah världens största buddah ligger ner i phuket rekomenderar starkt att besöka den :)

#2 - Sarah

Låter inte helt fel det där! :) Tror en sån resa är mer "värt" i pengar många gånger mer än det som finns inom räckhåll här :) Åker du själv?



Kram

S

#3 - Sarah

Alltid lättare att resa med någon, om inte annars så kan det vara roligare! :)Fick en rolig idé: (gillar ju själv och fota) Att man skulle kunna ha gjort det till en grej för likasinnade, där alla kan lära sig av varandra och få ut mer av resmålet :)



#4 - Inchi

Häng med då till Spanien... HTID in the sun 2011.

Spara pengar kan du göra efter spanien ;)

#5 - linnéa

Ja å en jobbar kompis, sen ska några andra jag känner dit oxå, ju fler man är ju roligare har man :) Så är du sigen på att åka med, häng med :)

#6 - therese

Har vart där 2år i rad, rekomenderar starkt koh lipe, maldiverna av thailand! Sjukt klart vatten och kritvita stränder! Ligger så söder du kan komma i thai, nära malaysia. Var detta år till bangkok sedan koh chang och sen koh samet, helt underbart det också men går inte ens att jämnföra med koh lipe! Kolla upp det! :-) åk iaf till södra thailand! Lycka till!

#7 - Martina

Tack så mycket Therese det ska jag göra! :)