En annan synvinkel

Igår hjälpte jag till i baren på connected och jag bestämde mig för att vara nykter. Jag har fått nog av fylla och bakfylleångest det sista och jag känner verkligen att jag inte får ut något av det för tillfället. Jag trodde det skulle bli svårt att vara nykter hela festenmen nej. Det jobbigaste var att hålla sig vaken för jag var sjuukt trött och hade riktigt ont i kroppen.

Det är sjukt intressant att vara nykter och studera hur folks betéende ändras ju mer dom dricker. Vissa blir aggressiva, andra väldigt påträngade och vissa bara glada. Min gladaste tanke under kvällen var när man serverade vissa grogg efter grogg, att fyfan vad bra jag kommer må imorgon till skillnad från vad dom nog skulle göra.

Innan har jag tyckt folk som festar nyktra är trist men nu har jag sett tjusningen i det. Det kanske inte varar för evigt men jag kommer njuta så länge jag kan. Visst, jag kommer ta mig ett glas vin då och då men just det här med att supa ihjäl sig när man festar, är en tendens jag har. Men nu mår jag riktigt bra. Finns det något bättre att vakna upp dagen efter och må bra istället för att slänga bort en hel dag på bakfylla och ångest? ....och dessutom ha pengarna kvar i plånboken ?
#1 - Epi

Härligt! Jag håller med, rätt skönt att vara nykter då och då, och nu för tiden har jag även ganska bra koll på hur jag kan undvika att bli bakis.