Vila i frid älskade Gizmo

Nu har du fått frid min älskade Gizmo
Jag hoppas du sitter uppe på ett fluffig litet moln med Sigge och có och trampar med dina söta små tassar som du gjorde ända in i slutet. Jag trodde detta skulle bli det jobbigaste jag gjort, speciellt när man hade en vecka att tänka över veterinärbesöket. Men blev det inte. Visst var det otroligt jobbigt men samtidigt kände jag ett sånt lugn och en lättnad. En lättnat för att du skulle slippa ha ont mer och det kändes som du bara ville somna in sista tiden. Man kände sig som bedövad när man gick därifrån. Jag trodde det jobbigaste skulle vara att lämna Gizmo kvar på sjukhuset. Att några främmande människor skulle ta hand om hans kropp utan att jag skulle veta vad som hände med den. Men vi fick världens underbaraste sköterska. Det kändes tryggt att lämna kvar honom även om jag baraville springa tillbaka ner när vi kommit hem och krama honom. Men nu är han borta. Förmodligen sitter han uppe på ett moln och tittar ner på oss. Det känns fortfarande suddigt och overkligt att han är borta. Ingen Gizmo som sitter helt hysteriskt nedanför när man tar fram skinkan ur kylen. Ingen Gizmo som ligger och sover i brödkorgen som han brukar och ingen Gizmo som hoppar upp i knät när man smyger på toaletten på natten. Det saknar jag. Men jag saknar inte den sjuka sidan av Gizmo den sista tiden. Hur man bara såg livsgnistan försvinna och alla kilon han tappade. Hur trött han var och hur han bara ville vara ifred. Jag saknar gamla Gizmo som kom när man ropade och lekte med dom andra djuren och hade sina energirace. Det är så man får minnas honom.

Jag kommer alltid älska dig Gizmo. Du är och förbli den bästa och goaste katten som någonsin funnits och jag tror aldrig någon katt kommer ens vara i närheten av hur underbar du var. Jag hoppas du funnit frid nu och jag är oerhört tacksam för den tid vi fick tillsammans. Tro mig, vi kommer ses igen






#1 - Erika

bölar mig igenom hela inlägget



Gunvald har vart borta i ca 3 månader nu, jag kände dock inget lugn egentligen.. Mer hatade mig själv som valde de beslutet för en frisk katt ändå.. :S

#2 - Alexandra

får massa tårar i ögonen... usch vad jag lider med dej. Gråter fortfarande över oliver och tito då och då trotts att de var så längesen de somnade in.

#3 - Tess | Stylish-B.se

Beklagar gumman.

#4 - Maggan

Min Älskade pärla..

Det va det absolut vackraste ja har läst..

kramar om i massor

#5 - averin

RIP Gizmo

#6 - Berit

Så jättefint skrivet till Gizmo, Martina. Njut av alla fina minnen du har av honom och tänk på hur tacksam han är över att int behöva slita med jordelivet längre. Nu har han det bra igen. Som när han var en frisk katt.

Kram på dej!

Berit

#7 - Sofia

Men usch vad ledsen jag blir när jag läser.. jag vet precis hur du känner dig, mådde likadant när jag förlorade min älskade lilla Racer för några år sedan.

KRAM!

#8 - Patrik

Hur gammal var Gizmo innan han somnade in??

#9 - - Alexandra!

Åh, vila i frid!



Jag vet PRECIS hur du känner, fick vara med om detta för ungefär två år sen.

#10 - Martina

Patrik: han var 6½ ungefär.

#11 - - Alexandra!

sv: Jo men det är ju det, och som du skriver i ditt inlägg så är det vad som är bäst för djuret, dem ska absolut inte behöva lida.



Tack så mycket! Jag är riktigt nöjd med mitt köp. :)

#12 - Blue Velvet

Vila i frid Gizmo!

#13 - Patrik

Jag förstår att det är jobbigt för dig då Gizmo inte var så gammal.. hade en katt som blev 18 år gammal. Vi lät Henne somna in... Men du gjorde det rätta, att låta honom somna in utan att behöva lida mera.. Förstår att du har det inte lätt nu, men det går över, även om det tar tid.. Gizmo är verkligen en fin katt :)

#14 - Patrik

Ja, varje katt har sin egen speciella personlighet, och du skrev om Gizmos Personlighet och som sov på märkliga ställen.. Alla de glada minnen du har från honom stannar hos dig för alltid..

Usch, jag bara gråter när jag saknar min gmala svarta kattlady "Natti" .. sen 14 år tillbaka ...

#15 - Martina

Jo det är inte kul men det känns rätt på nått sätt som att han har det mycket bättre nu och det gör mig lugn. Han somnade in på 1-2 sekunder och det bevisar nog hur sjuk han var. Men nu sitter han nog däruppe med sina kattkompisar. Vi kommer nog ses igen om ett tag :)

#16 - kent

Fint skrivet Marre,jag minns Gizmo med glädje,som när han hoppa upp i mitt knä en kväll när jag och Maggan skulle gå till Johanssons,han ville inte lämna knät utan ville ligga där och bli kelad med,blev småsur när han var tvungen att gå ner på golvet.Ja det var en go katt.

#17 - Randy

Hej, nu är filmbloggen åter uppe igen. Kolla in den under de närmsta dagarna för uppdateringar! :) Kommentera gärna också! :)

#18 - Linnéa

Va fint skrivet.. Han var verkligen en underbar katt.. Super mysig och ja ville bara ta hem honom varje gång ja va hos er han vara så himla go, visst är de jobbigt men man känner verkligen att man har gjort något bra, de va så jag kände med mina små älsklingar.. Du är stark gumman <3 Vila i fred nu Söta Gizmo!

#19 - Patrik

Ja, du har i alla fall tagit jättefina bilder på Gizmo, så du har bra minnen av honom långt in i framtiden :)

#20 - Ankie

hej!

Tycker att jag känner igen Gizmo, är det en hittekatt som det har skrivits om på hittekatter ifokus eller? Vad hade lilla hjärtat för fel? Otroligt fin katt ivarjefall

#21 - Martina

Ankie: Nej han är ingen hittekatt. Han hade diabetes. Jo han var den bästa katten.

#22 - Karin

Hej!



Jag läste din historia om din.. var det käkoperation? På grund av överbett? Du berättade att du blev mobbad och illa behandlad.



Jag har också överbett som jag stör mig väldigt mycket på, alltså andra kanske inte ser det... för det är lixom en sak som sitter fast i ens utseende,..



Men jag gillar inte heller att visa mig i profil! För man ser att tänderna sticker ut... framifrån kan det också synas. Jag blev erbjuden tandställning för några år sedan men då var jag så dum att jag tackade nej.



Nu står jag i kö och ska få räls om 2-3 år.



#23 - Karin

P.s Jag vet också vad mobbning innebär. Been there..

#24 - Marika

Jag beklagar..Vet hur du känner dig.. Jag fick avliva min underbara katt Tarzan i sommras:(.. Saknar han ännu..

#25 - Patrik

Ja, på Bilden ser man i alla fall VEM det var som bestämde över att få en sovplats i hundkorgen :)

och det var ju såklart Gizmo, som var större än självaste hunden :) eller?? ;)