Thailand tips - Phuket

När jag åker till thailand har jag planerat att börja i Phuket eftersom jag tänkt ta ett flyg som landar här. I Phuket kan man hitta extremt mycket shopping och jag känner att jag måste lära mig att pruta för det är något jag inte kan ^^. Det finns också en del klubbar om man vill festa lite innan man beger sig till öarna för avkoppling.

En annan sak jag är sugen på när jag är här är att besöka skönhetskliniker. Det sägs att det är mycket billigare än här i sverige och dessutom är dom sjukt duktiga. Thailand har bland dom bästa kirurgerna i världen. Dock tänkte jag inte göra något avancerat. Vi får se. Sugen är jag :)

Vill du ta dykcertifikat kan du göra det i Phuket. Det finns flera bra länkar HÄR om både dykning och snorkling. Själv är jag livrädd för hajar och skulle dö om jag mötte på en. Däremot är jag väldigt sugen på att snorkla på grundare vatten. Därför tänkte jag försöka hitta en billig undervattenskamera.

I Phuket finns det flera fina stränder om du inte är sugen på shopping och party. Eftersom jag kommer resa runt till olika öar så känns det roligt att vara i en storstad och utnyttja det med shopping, god mat och seightseen. I Phuket kan du uppleva tempel, vattenfall och olika utsiktsplatser. Det finns också en speciell teatershow som heter Fantasea och som är en mycket påkostad föreställning. Det finns också ett zoo och ett akvariat här och mycket mer! Hotell kryllar det av och det finns många billiga fina hotell.





#1 - Wysteriia

Åh när ska du dit? :)



Pågår en tävling i min blogg nu för alla sminknördar ;)

#2 - Linda Karlsson

Hej hej vad spännande dina inlägg verkar vara! lär verkligen att läsa din blogg lite mer! :p Ha en rolig vardag :p