Toppless i badhus?

Kollade nyss på insider om vad folk tycker om att det ska vara tillåtet att för tjejer, vara topples i badhus. Och jag tycker ett starkt NEJ.

Varför?
Jo jag har rätt många anledningar tror jag. För det första tycker jag det är riktigt osmakligt med en massa tuttar överallt i ett badhus där man faktiskt inte kan gå iväg bakom en klippa och bada ifred. Det är faktiskt inte alla som har snygga bröst och det är tjejer och tanter från 15-80år som är på badhus. Ett par hängpattar ner till golvet är kanske inte det sista man vill minnas när man lämnar badhuset.

Tänk också på alla män och gubbar
som faktiskt tänder på det. Tänk om det är en 17årig flicka som går toppless och det är en pedofil som runkar i duschen efteråt och kanske förföljer henne sedan. Inte så kul kanske.

Dessutom drar det till sig mycket mer uppmärksamhet än en kille med bar överkropp. Det finns faktiskt nudistbad för dom som vill visa upp sig.

Jag tror att om man är toppless på badhus är det endast för att visa upp sig, en bikiniöverdel är inte direkt jobbigt att ha. Jag hade nog inte gått och badat i badhus mer i så fall. Jag hade nog känt mig illa till mods och jag har inget emot bröst. Jag tycker tjejer ska vara stolta över sig själva men jag tycker inte ett badhus är rätt ställe att visa brösten på.

Stranden däremot har jag ingenting emot topplesstjejer. Stranden är en helt annan sak för mig och där har jag inte ont av det.

Och allt snack om diskriminering. Bullshit! Ska jag säga att det är diskriminering att jag inte få gå naken ute på stan? Det är samma sak här. Det lämpar sig inte och det är osmakligt.

Nej hoppas verkligen inte det går igenom! Jag tycker badhusen är bra som dom är!
#1 - Darkweaver

Du tror inte att anledningen till att de drar mer uppmärksamhet ÄR just för att de inte riktigt är accepterat nu?

Bara för att vi får så tror jag inte att alla kommer gå utan bikini bh..

Inte säker men tror inte att en 17 åring kan vara ett objekt för en pedofil, det e betydligt mindre åldrar än 17...

Men jag förstår vart du vill komma, jag tänker inte gå o flasha tuttarna i badhuset bara för att jag helt plötsligt får :P Men det e, eller ska vara, ett fritt land, blir inte det ett steg närmare de fria landet, egentligen?

#2 - Alexandra

Men tænk på alla æckliga magar, ben osv som man ser hela tiden? Ær inte de precis lika illa isf? Då borde alla "fula" få gå i heltæckande før att inte støra någon.

Sen tycker jag de ær førjævligt att lægga killars sexualitet på tjejer. De ær inte vårt ansvar utan deras. Oh en pedofil tænder inte på en 17 åring, utan mer 4-5.

Och skulle int ebry mej de minsta om någon gick och "runka i duschen" efter att ha sett mej topless. Tænk om de finns någon med fotfetisch dær? Ska man ha strumpor med då? Igen, de ær inte någon annans ansvar att skyla sej før att inte tænka någon annan. och om "den 17 åriga tjejen" inte bryr sej om någon rukar med henne i tankarna, ær de væl ingen annans problem, aldra minst badhuset.

Ær inte intresserad av att bada topless sjælv. Men tycker vi borde ha mer frihet och att dina argument var vældigt dåliga.

#3 - Martina

Alla har åsikter om saker och jag tycker det är osmakligt. Tyvärr går killars sexualitet ut på oss tjejer så det är inget du kan trolla bort.Visst finns det säker folk som tänder på fötter men vilket tror du killar tänder mest på? Jag tror procenten för att tända på bröst är betydligt mycket större. Jag tycker det är osmakligt och jag hade känt mig illa till mods att se massa bröst överallt. Sen vad du tycker är upp till dig!