Hundfotografering


Idag har jag och vovvarna vart hos Magnus för lite fina bilder på vovvarna. Bonus vann ju Magnus tävling och priset var ju en studiofotografering. Magnus var så snäll så jag fick ta med Selma också. Selma var livrädd för allting. Satt under stolen typ, medans Bonus sprang runt och nosa på allt och snurra och hoppade. Magnus hade lite strul med sin guldiga bakgrund som han fick i huvudet några gånger ;) haha, så det fick bli den vita. Jag hade med mig min "rena" fårpläd. Tyckte det kanske kunde bli fint med hundarna på den. Bonus var inte så svår att få på plats. Han sprang upp några gånger efter godis^^. Selma däremot var livrädd. Svansen mellan benen och ville inte alls vara med. Hon skaka så hon vibrerade nästan. När fårpläden kom fram blev hon lugnare, då la hon sig ner och nästan somnade. Jag fick en provtitt i Magnus kamera och det såg riktigt fint ut! Stort tack till Magnus!!

Hemvägen var inte lika kul. Jag satt i ett säte med två hundar + en stor bag. Jag satt rätt långt bak och bussen var knökad. Då kommer en 60årig kärring och säger "Jaha?!" jätte surt precis som hon menade "Jaså här sitter du och tar upp två säten!!!" Så jag fick flytta på mig och ställa mig upp med en hund under armen, en hund i koppel + bagen och dessutom skulle jag hålla i mig bland detta knökade folket. Någon annan tog platsen brevid så jag fick stå upp. Någon trampade på Bonus också. Jag var så arg. Kärringjävel dö i helvetet tänkte jag. Jag kunde inte få fram nått vettigt tillbaka heller. Man kommer ju alltid på dom geniala replikerna i efterhand tyvärr. Jag hade ju förstått om det hade vart en 90årig tant som knappt kunnat stå men den här va det inget fel på. Dessutom satt jag inte på gammelplatserna, som faktiskt finns längst fram i bussen. Usch. Kärringar borde inte få åka buss. Jag kan lova att hon hade stått stabilare upp än vad jag gjorde med både hundar och packning. Men vissa tänker bara på sig själva. Hoppas hon blir överkörd^^, Hon förstörde nästan min juliga mysiga dag. Nu börjar jag ta igen den igen med min jularomolja =P.
#1 - Anonym

hahah dom e sjuka kärringarna... fanns säker någon annan som kunde rest sig för henne.. men hon ville jävlas med dej antgligen..



dom har fan inte företräde, som dom vill tro haha..

#2 - mini

....