Smink jag använder.



1. True match foundation från L'oreal Paris
Jag har länge använt denna foundation som jag tycker är superbra. Den täcker otroligt bra och håller otroligt länge. Dessutom är den billig. Tror den kostar runt 120-140kr.
2. Löspuder från Max Faxtor (transparent)
Jag använder helst FÄRG's puder men eftersom det är slut och jag inte orkat ta mig till skolan så har det fått bli max factors puder som är helt okej. Det enda dåliga är att jag inte tycker att det är transparent utan det blir en gulbrun nyans.
3. Kajal från H&M
Denna kajalen använder jag som både kajal halft eyeliner. Tycker den är superbra! Den kanske inte håller i flera timmar men den blir verkligen svart när man lägger den på slemhinnan/runt ögat. Dessutom kostar den bara ca 39kr. 
4. Telescopic mascara från L'oreal Paris
Detta är verkligen en favoritmascara som jag fastnat för. Man får superlånga ögonfransar (se själva på mina bilder). Den klumpar inte speciellt mycket och håller hyffsat länge innan den börjar torka. Den kostar ca 120kr.
5. Ögonskugga från FÄRG
Jag använder mest min bruna palett från skolan av märket FÄRG som är deras egna märke. Dessa ögonskuggor är superbra. Dom finns tyvärr inte att köpa ute än men skolan är på gång med att börja sälja deras märke. Denna palett kostar runt ca1000kr om jag inte minns helt fel.
6. Rouge från isadora
Använder just nu en rouge från isadora som funkar fin fint. Priser ligger på mellan 85-115kr.
7. Sminkborstar
Jag använder bara sminkborstar från FÄRG. Dom är riktigt bra. Priserna kan jag tyvärr inte i huvudet men dom är rätt dyra.