Sjukt pepp!

För en gångs skull tycker jag det är sjuukt skoj att plugga. Jag har alltid haft inlärningssvårigheter och får aldrig in något i mitt huvud om jag inte tycker det är roligt. Jag kan läsa en text 5ggr utan att jag minns vad jag har läst eftersom mina tankar är någon helt annanstans och folk som är lättlärda har svårt att förstå det.

Nu har jag dock kommit på en sjukt bra lösning på mitt körkortsteori pluggande. Innan har jag bara stängt ner programmet eller stäng boken när det kommit saker som är helt oferståerliga. MEN nu till min lösning. Jag trycker på "rätta frågor" från första början så alla svaren kommer upp och tar en fråga i taget. Dom frågorna jag inte kan, skriver jag ner i ett anteckningsblock med svaret och så gjorde jag med alla 54 frågor. Därefter gör jag testet som man ska göra och eftersom jag skrivit ner alla frågor och läst dom så klarade jag alla 54 som jag skrev ner och läste på. Det är ett halleluja moment för mig som knappt klarade 10 av 50 frågor när jag bara gjorde testet rakt av.

Så nu kanske jag klarar teoriprovet nästa månad trots allt och det blev helt plötsligt roligt att plugga när man ser resultat ;) Hejja mig!!


#1 - Sazza

Hejja Hejja!!! You can do it!