Dagens hjälteinsats

Imorse vaknade jag av ett kras. Det var katten som hade vält en kruka i köket så jag for upp. Jag ställde den upp igen och gick sen på toaletten. När jag kom in i vardagsrummet ser jag katten och en pytteliten fågel. Jag började flaxxa som en idiot och försökte fånga den stackars lilla fågeln som kraxxade runt och vart heelt vettskrämd. Jag fick tag i den och den försökte bita mig men lugnade sig till slut och bara hyperventilerade. Jag gick fram och tillbaka och visste fan inte vad jag skulle göra med den. Jag kunde ju inte släppa ut den på gräsmattan så någon annan katt dödar den.
Jag väckte mamma och sa att jag hittat en fågel och hon sa "släpp ut den på balkongen". Jag - "Men tänk om den inte kan flyga?!". 10 sekunder efter kom jag på att den faktiskt måste kunna flyga eftersom vi bor 7 våningar upp. Hahaha riktigt blond moment och sååå typiskt mig!! Jag höll den iallafall tills den slutat hyperventilera och släppte ut den på balkongen och den kraxxade iväg och gömde sig bakom en växt. Senare idag när jag och mamma kolla så var den borta så förhoppningsvis har den flugit iväg lycklig! :)

Det var en jävla tur att jag vakna annars hade hela lägenheten bestått av fjädrar och fågeldelar som en annan gång i gamla lägenheten med min gamla katt. Den fågeln hade inte lika tur :(


#1 - tina

vilken tur=) åh gud så söt den var!

#2 - Wysteriia

Nej men vilken liten en! :D